Padró Municipal d'Habitants alta per omissió

És la sol·licitud d'inscripció al Padró Municipal d'Habitants d'Olivella de persones que tot i que viuen habitualment al municipi no consten inscrits al Padró per diversos motius (no es van inscriure en arrivar al municipi, etc.) i tampoc no consten en el municipi anterior (de procedència) per haver estat objecte d'un expedient de baixa d'ofici.

L'empadronament és permanent i únicament es modifica en els següents supòsits:
(-) La persona interessada comunica a l'Ajuntament un trasllat de domicili dins del mateix municipi.
(-) La Persona interessada s'empadrona en un altre municipi i l'Ajuntament del municipi d'origen procedeix a donar-la de baixa al seu Padró d'Habitants.
(-) La persona interessada és d'estranger i sol·licita la baixa del Padró per canvi de residència a l'estranger.
(-) Per defunció.
(-) L'Ajuntament procedeix a donar de baixa d'Ofici en aquells supòsits contemplats per la legislació vigent.

Quin cost té:

Tràmit gratuït

Quan es dóna resposta:

Per norma general a l'instant un cop comprovada la documentació.- No obstant això l'Ajuntament disposa de 3 mesos per resoldre.

Qui pot sol·licitar-ho:

Persones majors d'edat o menors emancipats.- En cas de menors d'edat, aquests s'han d'empadronar a sol·licitud dels pares o tutors legals. - També ho pot sol·licitar un representant degudament autoritzat

Cal aportar:

  • Empadronament de menors. Altres documents

    A efectes d’acreditació de la representació:
    Llibre de família o certificat de naixement.

    En el cas d’empadronament amb un dels progenitors: Caldrà aportar un d'aquests tres documents:
    (-) Autorització signada pel progenitor que no constarà empadronat amb el menor i fotocòpia del seu document d'identitat.
    (-) Resolució judicial o sentència on consti que el progenitor que sol·licita l’empadronament del menor ostenta la guàrdia i custòdia, o
    (-) Declaració responsable de guàrdia i custòdia del menor.

    En el cas de custodia compartida: S’aportarà resolució judicial on s’acordi quina
    serà la residència del menor o autorització de l’altre progenitor i fotocòpia del document d'identitat d'aquest.
    Per a l’’empadronament de menor en un domicili diferent al dels seus progenitors: Caldrà aportar autorització signada per ambdós progenitors o per qui ostenti la guàrdia i custòdia i fotocòpia del o dels seus documents d'identitat.

  • Documentació relativa al domicili

    HABITATGE EN PROPIETAT o USDEFRUIT.
    (-) Títol acreditatiu.
    (-) Nota informativa de domini del Registre de la propietat.

    HABITATGE DE LLOGUER
    (-) Contracte vigent d'arrendament per a ús de residència habitual i últim rebut. (-) Rebuts de subministraments.

    En el cas que no consti cap persona empadronada a l'habitatge i no se és el propietari, usufructuari o llogater, caldrà aportar:
    (-) Autorització per escrit signada pel propietari, l'usufructuari o llogater (-) Títol de propietat o de l'usdefruit o contracte d'arrendament per a ús de residència habitual.
    (-) Fotocòpia del Document d'identitat del propietari/ usufructurari/ llogater.

  • Empadronament en un domicili on consten altres persones empadronades

    Caldrà aportar autorització per escrit d'una persona major d'edad que consti empadronada en el domicili i que disposi de títol acreditatiu de la possessió efectiva de l'habitatge (propietat, usdefruit, lloguer...) al seu nom.

  • Empadronament en establiments col.lectius

    Serà necessària autorització de la persona que ostenti la direcció de l'establiment i fotocòpia del seu document d'identitat.
    La informació facilitada és de caràcter orientatiu. L'Ajuntament es reserva el dret a demanar aquella documentació que consideri oportuna per acreditar la veracitat de les dades contingudes a la sol·licitud d'empadronament.

Canals de tramitació:

  • Presencial

    Oficina d’Atenció Ciutadana.

Darrera actualització: 24.08.2022 | 13:50