Olivella reflexiona sobre el valor del temps i el benestar de les persones grans
El passat 28 de setembre, Can Turiols va acollir la xerrada ‘Temps era temps, un dret de la ciutadania. Com gestionar-lo?’, a càrrec de Joaquim Millan. L’activitat, adreçada a les persones grans d’Olivella, va oferir un espai de reflexió i participació al voltant del valor del temps en aquesta etapa de la vida.
Durant la sessió, les persones participants van reflexionar sobre com gestionem el nostre temps, què ens aporta benestar i sentit i com podem aprofitar-lo per cuidar-nos, mantenir i reforçar els vincles socials, participar en la comunitat i desenvolupar interessos i projectes personals.
Des d’una perspectiva pràctica i participativa, la xerrada va abordar diferents estratègies per establir prioritats, identificar noves motivacions i donar valor a les activitats quotidianes. En aquest sentit, es va posar de manifest que disposar de temps propi és un element clau per afavorir l’autonomia, el benestar i un envelliment actiu i significatiu.
L’activitat es va emmarcar en la Time Use Week 2026, la Setmana Internacional dels Usos del Temps, una iniciativa que posa el focus en el dret al temps i en la necessitat de repensar com organitzem i distribuïm els diferents temps de la vida. En aquest context, la proposta d’Olivella va traslladar aquesta reflexió a la realitat de les persones grans, reivindicant la importància de disposar de temps per a un mateix i poder viure aquesta etapa amb més plenitud.
La jornada va finalitzar amb un pica-pica, que va permetre continuar compartint converses, experiències i reflexions en un ambient distès.
Aquesta activitat forma part de les actuacions de l’Ajuntament d’Olivella per promoure un envelliment actiu, participatiu i satisfactori, generant espais que afavoreixin el benestar, les relacions socials i la participació de les persones grans en la vida comunitària.